31 lipca 2017

HARRY POTTER TAG

"You're a wizard Harry."


 Seria od której wszystko się zaczęło. To dzięki J.K.Rowling zaczęłam czytać. Było to dosyć późno, ponieważ około 1 gimnazjum, ale lepiej późno niż wcale.
 Już dużo wcześniej oglądałam filmy i wiedziałam praktycznie wszystko o tym świecie, nigdy nie sądziłam, że przeczytam również książki. Byłam osobą, która widząc książkę uciekała kilometr (a nawet więcej) od niej. Zapewne wiecie, że Harry Potter nie jest krótką serią, więc dla osoby, która przeczytała dosłownie parę książeczek w swoim życiu, było to prawdziwe wyzwanie. Pamiętam, że pierwszy tom - a właściwie nie był to pierwszy tom, ponieważ mądra ja pomyliłam drugi z pierwszym - wypożyczyłam jakoś w styczniu 2015r. Po przeczytaniu go, totalnie przepadłam. Przeczytałam całą serię w przeciągu 2 miesięcy i tak zaczęła się moja mała obsesja. Od tamtego czasu zaczęłam czytać jakieś ciekawostki, gromadzić wszystkie informacje i w taki oto sposób wiem praktycznie wszystko na temat świata wykreowanego przez Rowling.

A teraz pora na TAG, która zawiera ciekawe pytania dla każdego fana Pottera. Uwaga na Spoilery !


1. ULUBIONA KSIĄŻKA ? 
Pewnie nie zadowoli was odpowiedź, że każda ? Trochę złamię zasady i wybiorę 3. Kamień Filozoficzny - wielki sentyment, wprowadzenie do magicznego świata. Zawsze, kiedy ją czytam, czuję się jak dziecko, które wróciło do domu.
Czara Ognia - Zawsze lubiłam tę część za Turniej Trójmagiczny. Nowe szkoły, bohaterowie, wyzwania i nareszcie poznajemy Voldemorta.
Książę Półkrwi - W tej części najbardziej podoba mi się pokazanie przeszłości Toma i rozpoczęcie bitwy o Hogwart.

2. ULUBIONY FILM ? 
Tutaj wybiorę dwa. Kamień Filozoficzny i Czarę Ognia.

3. NAJMNIEJ ULUBIONA KSIĄŻKA ?
Jeśli już miałabym wybrać jedną, to mój wybór padłby na Komnatę Tajemnic. Tę część zawsze uważałam za najsłabszą, co nie zmienia faktu, że i tak ją kocham, ponieważ HP to cała seria i nie mogłaby ona istnieć bez którejś z książek.

4. CZĘŚCI KSIĄŻEK/FILMÓW PRZY KTÓRYCH PŁAKAŁAŚ ?
Odkąd jestem Potterhead, płaczę zawsze na końcu 1 części, ale tak poza tym:
Czara Ognia- Cedrik
Zakon Feniksa- Syriusz
Książę Półkrwi- Dumbledore
Insygnia Śmierci- za dużo by wymieniać

5. JAKBYŚ MOGŁA BYĆ Z DOWOLNYM BOHATEREM TO KTO BY TO BYŁ ?
Hmmm trudne pytanie, ale chyba wybrałabym któregoś z bliźniaków.

6. ULUBIONA POSTAĆ ?
Wszystkie. Jednak jeśli znowu miałabym wybrać to na pewno bliźniacy, Syriusz, Snape i Bellatrix.

7. JAKI BYŁBY TWÓJ PATRONUS ?
Zdecydowanie lis.

8. JAKBYŚ MOGŁA MIEĆ CZARNĄ RÓŻDŻKĘ, KAMIEŃ WSKRZESZENIA LUB PELERYNĘ NIEWIDKĘ TO CO BYŚ WYBRAŁA ?
Mam dylemat między Czarną Różdżką a Peleryną, ale chyba wybrałabym Różdżkę.

9. W JAKIM BYŁABYŚ DOMU ?
Robiłam tysiące testów i najczęściej wychodził mi Slytherin, ale czasami zdarzał się również Gryffindor i Ravenclaw. Ja czuję się w 99% ślizgonką.

10. JAKBYŚ MOGŁA SPOTKAĆ DOWOLNĄ OSOBĘ Z OBSADY FILMOWEJ, KTO BY TO BYŁ ?
Na pewno chciałabym spotkać główną trójkę, ale również Toma Feltona (no kto nie chciałby go poznać?), Alana Rickmana [*] i bliźniaków.

11. CZY GRAŁAŚ W GRY KOMPUTEROWE ?
Grałam na playstation w lata 1-3, ale jakoś mi się znudziło.

12. NA JAKIEJ POZYCJI W DRUŻYNIE QUIDDITCHA BYŚ GRAŁA ?
Byłabym dobrym szukającym. Jestem szybka i mam dobry refleks + lubię kiedy to dzięki mnie, drużyna wygrywa.

13. CZY PODOBAŁO CI SIĘ ZAKOŃCZENIE SERII ?
Tak. Wszystko poszło zgodnie z planem, chociaż nie wybaczę Rowling tego, że uśmierciła moje ulubione postacie. Ostatni rozdział zawsze sprawia, że płaczę. 

14. ILE DLA CIEBIE ZNACZY HARRY POTTER ?
Harry Potter jest dla mnie bardzo ważny. Poznałam wielu wspaniałych ludzi, z których mogę brać przykład. Dzięki niemu zaczęła się moja przygoda z książkami. Będę wypominać moim rodzicom to, że nie pokazali mi go wcześniej i że się z nim nie wychowywałam.


"After all this time ?
Always."

Zapraszam wszystkich Potterhead do wykonania tego Tagu.
Dzisiaj Harry Potter obchodzi swoje 37 urodziny. Dziękuję mu za to, że jest częścią mojego życia.


6 komentarzy:

  1. Chyba tylko ja mam tak ogromny sentyment do "Komnaty Tajemnic", że to moja ulubiona część xd

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem, chyba jedyną osobą, która nie uważa "Czarę ognia" za najsłabszą z całej serii.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja muszę raz jeszcze przeczytać od początku :) kiedyś udało mi się przeczytać cztery tomy...teraz już nie pamiętam co i jak ;)
    kasiaiksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Twoją odpowiedzią do dziesiątego pytania. :D ♥
    Późno za książki się zabrałaś? Pff. xd Ja miałam 18 jak przeczytałam pierwszy tom. :D Później nie wiadomo kiedy i już był koniec tej serii. ;(
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja z części uwielbiam ,,Więźnia Azkabanu"! Bezapelacyjnie! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Moją ulubioną częścią jest zdecydowanie "Więzień Azkabanu" - kocham! Sirius to moj książkowy mąż <3

    Pozdrawiam cieplutko i ściskam :*
    M.
    martynapiorowieczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia