"BRANSOLETKA"-EWA NOWAK

23 lipca 2017

Udostępnij ten wpis:

"Myśli się materializują, więc na nie uważajcie."

 Weronika ma szesnaście lat i jest zwyczajną nastolatką. W życiu nie układa jej się zbyt ciekawie, chciałaby mieć lepsze relacje z rodzicami i bratem, przyjaciółkę, która nie jest skupiona wyłącznie na sobie i jest zawsze przy niej. Poznaje Łukasza, w którym bardzo szybko się zakochuje, wydaje jej się, że on odwzajemnia jej uczucia. Niestety okazuje się, że wcale mu na niej nie zależało. 
 Wyjazd na warsztaty z zupełnie obcymi ludźmi, wydaję się ostatnią rzeczą, na którą miałaby ochotę. Jednak jej życie zmieni się. Dzięki teatrowi, nowym znajomym i tajemniczemu chłopakowi. Co może spotkać Weronikę na dziwacznych warsztatach ? Dowiecie się tylko wtedy, kiedy uda wam się przebrnąć przez 290 str. tej obyczajówki.



 Nie będę owijać w bawełnę. Książka nie przypadła mi do gustu. Irytująca główna bohaterka, która wyolbrzymia swoje problemy. Weronika uważała, że cały świat kręci się wokół niej. Pragnęła, aby inni ją zauważyli, ale sama nie zwracała na nich uwagi. Jej decyzje sprawiały, że miałam ochotę zamknąć książkę i wyrzucić ją przez okno. Zachowywała się jak zdesperowana trzynastolatka, która zakochuje się w każdym napotkanym osobniku płci przeciwnej. Rozdziały w książce były krótkie, a ona między jednym a drugim zakochała się w chłopaku, o którym wcześniej mówiła najgorsze rzeczy, miałam wrażenie, że pominęłam pare rozdziałów, to stało się tak szybko, że aż niedowierzałam.
Książka jest napisana z myślą o nastolatkach, dlatego też język jest prosty, mało opisów, ma się wrażenie, że pisała to osoba bardzo młoda. Jest to jednocześnie plus i minus. Ja jestem przyzwyczajona do książek, w których jest wiele opisów i bardziej wyszukane słownictwo. Parę rozdziałów musiałam się przyzwyczajać do stylu autorki i pogodzić się z tym, że to nie będzie bardzo odkrywcza lektura. Z drugiej strony, łatwo jest się wczuć w tę książkę, pisana z perspektywy Weroniki, sprawiała wrażenie pamiętnika. Było to ciekawe doświadczenie, zajrzeć komuś do życia i widzieć świat jego oczami.


"Życie to teatr."

 Podobał mi się wątek teatru. Ciekawie opisane, to czym dla aktora jest teatr i gra. Interesujące zadania na warsztatach mogłyby zainspirować nauczycieli albo opiekunów wycieczek. Jeśli ktoś chciałby zostać aktorem, albo interesuje się sztuką, powinien być zadowolony czytając tę książkę. Postać instruktorki na warsztatach bardzo przypadła mi do gustu. Była trochę jak Dumbledore w spódnicy. Każdą jej wypowiedź można było traktować jak motto. 
Zmiany jakie bohaterka wprowadziła do swojego życia, sprawiły, że troszeczkę (tak tylko troszeczkę) ją polubiłam. Doceniła swoją rodzinę i znajomych, przestała patrzeć na siebie jak na ofiarę losu.
Dzięki tej książce, zmieniłam nastawienie do innych  ludzi. Nauczyłam się jak mogę radzić sobie z kimś, kto po prostu mi nie odpowiada. 

 Podsumowując, książka idealna na lato. Prosta historia, nic nadzwyczajnego. Można wyciągnąć z niej parę interesujących lekcji i wdrażać je do życia. Myślę, że gdybym przeczytała tę książkę 2 lata temu, to bardziej by mi się podobała, czuję, że przeczytałam ją po prostu w złym czasie.
 Sama autorka mnie zainteresowała, z chęcią sięgnęłabym jeszcze po jakąś jej książkę. Mam jednak nadzieję, że na swoim koncie ma lepsze pozycje.

"Jeśli ktoś Cię denerwuje, obsadź go w innej roli."


Autor: Ewa Nowak
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
Data wydania: wrzesień 2013

Ilość stron: 296

3 komentarze

  1. Jak na ten moment mam dosyć "lekkich" pozycji, może za jakiś czas po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka faktycznie wydaje się być idealna na lato, choć trochę obawiam się, że główna bohaterka również mogłaby mnie irytować. Ta pozycja na razie pewnie nie trafi do moich planów czytelniczych na najbliższe miesiące, tym bardziej, że jest to bardzo prosta historia, ale jeśli będę miała ochotę na coś lekkiego, to może właśnie wtedy się na nią zdecyduję ;)
    Pozdrawiam! x

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam właśnie ochotę na podobne książki w okresie letnim. Dlatego na pewno się z nią zapoznam! :) Pozdrawiam ciepło <3
    https://podroozdokrainyksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia