"MROCZNIEJSZY ODCIEŃ MAGII"-V.E.SCHWAB

17 lipca 2017

Udostępnij ten wpis:

"I'd rather die on an adventure than live standing still." 

  Wyobraź sobie cztery magiczne Londyny, w których płyną rzeki w różnych kolorach, a ty jesteś w ich centrum. Podróżujesz, jesteś prawie jak Bóg. Błogosławieństwo czy kara ? Kell jest jednym z ostatnich antari i ciągle szuka swojego miejsca na ziemi...



  Witam i zapraszam do mojej pierwszej recenzji. Chciałam, żeby była ona wyjątkowa, dlatego przedstawiam 1 tom serii odcienie magii.
Cztery Londyny-Zniszczony przez magię, nie posiadający magii, walczący o magię oraz piękny, kwitnący i magiczny. Kolejno Czarny, Szary, Biały, Czerwony. Pierwszy z nich został zapomniany i teraz jest tylko i wyłącznie legendą. Kell oficjalnie jest podróżnikiem z Czerwonego Londynu, jednym z ostatnich magów, którzy potrafią przemieszczać się pomiędzy światami. Wysłannikiem rodziny Królewskiej-swojej rodziny. Działa jako posłaniec i ambasador Czerwonego Londynu. Nieoficjalnie zajmuje się przemytem rzeczy z jednego Londynu do drugiego.
Na jednej z wypraw w jego ręce wpada przedmiot z Czarnego Londynu. Niebezpieczna broń pełna czarnej magii. Kell musi uciekać do Szarego Londynu i tam poznaje Delilę Bard. Złodziejkę, wyrzutka społecznego, dziewczynę o wielkich aspiracjach i niezwykłej osobowości. Razem muszą walczyć o swoje życie, ale nie tylko, stawką jest uratowanie wszystkich światów.

"She bent most of the rules, she broke the rest."

 Zaczynając tę książkę nie miałam ogromych oczekiwań. Liczyłam tylko na oryginalną historię i magię. Dostałam o wiele więcej. Nie spodziewałam się tak dobrze wykreowanego świata. 4 Londyny ? Kto wpadłby na taki pomysł ? Wszystkie nazwane tak samo, różniące się jedynie kolorami. Pewnie myślicie, że łatwo jest się w tym pogubić, nic bardziej mylnego. Autorka każdemu światu stoworzyła jego własny charakter. Przysięgam na mały paluszek, że już po paru rozdziałach z łatwością rozróżnicie każdy Londyn i będziecie w stanie go opisać.
V.E.Schawb ma ogromny talent do tworzenia postaci, od Szóstki Wron i Tajemnej Historii nie spotkałam się z tak charakterystycznymi bohaterami, którzy tak naprawdę, tworzą całą tę książkę. Kell- odważny, wyjątkowy, szukający szczęścia. Lila- ambitna, wycofana, mająca problemy z zaufaniem. Opisując bohaterów tej powieści nie sposób nie wspomnieć o Rhyu. Przybrany brat głównego bohatera, przyszły król i niezbyt uzdolniony mag, który nadrabia brak umiejętności magicznych swoim urokiem osobistym. Rhy jest takim małym słoneczkiem w całej tej historii, każda wzmianka o nim sprawi, że będziecie się uśmiechać. 
Teraz przejdę do tego co najbardziej urzekło mnie w tej powieści. MAGIA. Jestem ogromną fanką fantastyki, kocham magię i zjawiska magiczne. Autorka w sposób naprawdę piękny potrafi ją opisać. Nawet nie tyle, co opisać, ona ją zobrazowuje. W tej powieści jest pokazana jako nieograniczona, nieprzewidywalna i żywa. 
Styl pisarki bardzo przypadł mi do gustu. Idelanie wyważone opisy, szybko rozwijająca się akcja i prosty język. To wszystko sprawiło, że kartki płynęły mi przez palce i nawet nie zauważyłam, kiedy znalazłam się na końcu z chęcią zabicia Schwab.

"I feel more like a possession than a prince."

Jeśli lubicie zwroty akcji, oparty na magii ustrój, przygody i barwnych bohaterów to ta seria spełni wasze wymagania. Serdecznie was zapraszam do zapoznania się z tym światem, obiecuję, że wyniesiecie z tej 
lektury naprawdę dużo dobrego. Uprzedzam tylko, że pani Schwab potrafi łamać serca. Jest w tym naprawdę niemiłosierna.


Autor: Victoria E. Schwab 
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Data wydania w Polsce: 11 lipca 2016
Ilość stron: 402

12 komentarzy

  1. Osobiście nie czytałam tej książki ani nawet o niej nie słyszałam, jednak teraz stwierdziłam, że chyba zasługuje na trochę więcej uwagi. Na pewno kiedyś trafi na moją półkę. Twoja recenzja bardzo mi się podobała, bo jest prosto z serca i jest szczera. A to chyba najważniejsze, prawda?

    Powodzenia w dalszym pisaniu!
    http://dzejniczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od dłuższego czasu chcę przeczytać tę książkę, ale jakoś nigdy nie mam okazji. Za każdym razem, gdy już-już zaczynam ją czytać, do rąk wpada mi coś innego i po prostu zapominam o wcześniejszej pozycji... Ale muszę to jak najszybciej zmienić!
    Bardzo dobry wpis! ♥

    Wilcza Dama z bloga slademwilka.blogspot.com ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilka dni temu złożyłam zamówienie i teraz niecierpliwie czekam na moje dwa tomy tej serii (zrobiłam to głównie przez ciebie, bo widziałam jak się zachwycasz i stwierdziłam, że też tak chcę XD).

    obibookz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś widziałam tę okładkę na lubimy czytać. Jednak jakoś nie zainteresowałam się tą historią. Myślę jednak, że jak ogarnę swój stosik, to z chęcią po nią sięgnę :)
    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię książki o tej tematyce więc z pewnością po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślałam o niej już długo, a książka odpowiada moim gustom. Chyba czas po nią sięgnąć :)
    https://podroozdokrainyksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zbieram się już długi czas do czytania tej ksiązki. Chyba to odpowiednia pora na nią :)
    mariadoeseverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam już tę książkę kilka razy na ig, jednak dopiero teraz miałam okazję dowiedzieć się, o czym tak naprawdę jest. Stwierdzam, że szykuje się naprawdę interesująca powieść.

    Pozdrawiam serdecznie. :)
    niezapomniany-czas-czyli-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaintrygowałaś mnie. Gdy zaczęłam czytać recenzję miałam negatywne odczucia, a teraz z chęcią sięgnęłabym po tę książkę :)
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja właśnie na dniach się zabieram za drugi tom <3


    Pozdrawiam!
    toreador-nottoread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Od dłuższego czasu widzę tą książkę na Booktube'ach i zakochałam się w pomyśle. Dzięki tobie dowiedziałam się, że została przetłumaczona na polski i chyba zaraz polecę do sklepu!

    Tak z innej beczki czytałaś może Cyrk Nocy Erin Morgenstern, ponieważ jestem bardzo ciekawa co myślą o niej Polacy :P

    http://annestyle15.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam wiele pozytywnych opinii na temat tej książki i sama marzę o jej przeczytaniu. Niestety jest ciężko dostępna i nie wiem, czy kiedykolwiek uda mi się po nią sięgnąć 😕

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia