27 lipca 2017

LBA BOOK TAG

 Witam was w kolejnym tagu. Za te ciekawe pytania z całego serca chciałam podziękować Sandrze z bloga nieksiążkowy.



1. Zdarza Ci się czytać jedną książkę/serię kilka razy? 
Jeśli książka bądź seria mi się spodoba to oczywiste jest, że czytam ją kilka razy. Mam w planach przeczytać znowu Szóstkę Wron i Mroczniejszy odcień magii.

2. Jesteś sroką okładkową czy oprawa graficzna nie odgrywa dla Ciebie większej roli?
Jak to mówią "nie oceniaj książki po okładce"...ja totalnie się do tego nie stosuję. Jestem wzrokowcem i rzadko zdarza się, że sięgnę po książkę z mało zachęcająca okładką.

3. Masz autorów, którym ufasz bezgranicznie i czytasz ich twórczość nawet bez sprawdzania, o czym jest kolejna książka?
Myślę, że taką autorką jest Cassandra Clare. Pisze ona książki bardzo "bezpieczne", bazujące na tych samych schematach i jeszcze nie zdarzyło się żebym była zawiedziona.

4. Czy układasz książki na półce zgodnie z jakimś szczególnym schematem (wydawnictwami, gatunkami, kolorami)?
Książki układam wielkością, ale staram się bardzo nie mieszać kolorów i jednocześnie układają mi się autorami. Trudno wytłumaczyć mój system.

5. Jeśli mogłabyś sprawić, by któraś książka nigdy nie ujrzała światła dziennego, którą byś wybrała?
W tym momencie przychodzi mi tylko jedna książka na myśl: "niebezpieczne istoty". O ile się nie mylę, jest to seria, ale ja ledwo przebrnęłam przez pierwszy tom.

6. Czy czytasz książkę, jeśli w pierwszej kolejności obejrzysz film powstały na jej podstawie?
Nie, nie należę do osób, które chcą nadrobić i film i książkę. Czasami mi się zdarzy, ale zazwyczaj po prostu mam już inne plany.

7. Najbardziej nielubiany przez Ciebie motyw w powieściach to...?
Trójkąt miłosny lub szara myszka, która poznaje super chłopaka.

8. Przy wybieraniu książki kierujesz się trendami, listą to-be-read czy wybierasz to, co wpadnie Ci akurat w oko?
Najczęściej kieruję się wcześniej zrobioną listą. 

9. Jeśli ekranizacja, to w formie filmu czy serialu? Co wolisz i dlaczego?
Hmm trudne pytanie. Wiadomo, że w serialu można dokładniej przedstawić daną książkę, ale jeśli każda miałaby być przedstawiona tak jak Shadowhunters to podziękuję. 

10. Czy istnieją książki/autorzy, których unikasz jak ognia?
Zdecydowanie unikam erotyków, horrorów i przewidywalnych romansów.

Moje pytania: 
1. Preferujesz żółte czy może jednak białe kartki ?
2. Jakiej grubości książki najbardziej ci odpowiadają ?
3. Wolisz jak główną postacią jest kobieta czy mężczyzna ? A może nie robi ci to różnicy ?
4. Czytasz nowości wydawnicze czy sięgasz po coś starszego ?
5. Do jakiej książki/serii masz największy sentyment ?
6. Częściej kupujesz czy wypożyczasz książki ?
7. Z jakim bohaterem chciałabyś się zamienić ?
8. Wolisz serie czy pojedyncze książki ?
9. Masz jakiś ulubiony gatunek ?
10. Ulubione postacie (Max 5 osób)

 Do zabawy zapraszam:
Wiktorię z bloga LORI czyta
Olę z bloga O jak książki

Oczywiście każdy kto chce może wykonać ten TAG. Bardzo was zachęcam.





7 komentarzy:

  1. Twój system układania książek wygląda na naprawdę skomplikowany... :D A przynajmniej skomplikowany dla postronnego obserwatora. I zgadzam się, CC pisze książki w jakimś stopniu do siebie podobne, więc raczej ciężko, by zawiodła, jeśli komuś się podobało. Chyba że liczy się na powiew świeżości...

    Pozdrawiam ciepło,
    S.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne zdjęcie <3 Mam tak samo z Cassandrą Clare, zawsze warto wrócić do jej książek:)
    Pozdraawiam :)
    http://beetroootreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię trójkątów miłosnych, a one pojawiają się tak często, że momentami mam przesyt czytelniczy. Dosłownie :) ja do Shadowhunters przekonałam się dopiero po 2 sezonie.

    Pozdrawiam, Skryta Książka

    OdpowiedzUsuń
  4. Na większość pytań odpowiedziałabym tak samo jak ty, szczególnie jeśli chodzi o Cassie Clare! Uwielbiam twórczość tej babki, mimo że wszystko co wychodzi spod jej pióra bazuje na Nocnych Łowcach. Chociaż prawdopodobnie właśnie za to kocham jej książki. Nigdy nie znudzi mi się powrót do świata Nefilim.

    Pozdrawiam,
    http://ksiazkizdzielnicycudow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z mnóstwem Twoich odpowiedzi i cieszę się, że masz takie zdanie jak ja w kwestii Shadowhuters. Wiele osób kwestionuje tę racje, ale serial nie może się równać filmowi.

    Pozdrawiam :)
    https://sunreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiele odpowiedzi pokrywałoby się z moimi, gdybym dostała takie pytania ;) 1, 2, 3, 4, 9, 10 XD A na Twoje pytania z chęcią odpowiem u siebie na blogu i naciągnę, że nominowałaś także mnie, jeśli nie masz nic przeciwko :D

    Tak poza tematem, to Twój blog ma cudowny wygląd <3 ^^
    Ściskam,
    Ana

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie cierpię trójkątów miłosnych i właśnie tego, że szara myszka poznaje super, hiper, extra przystojnego chłopaka i oni są później razem... błagam, ile tak można?
    Świetne odpowiedzi :) Co do Cassandry Clare to nie znam jej twórczości, bo jeszcze nie czytałam "Miasta kości", ale postaram się kiedyś nadrobić.

    Pozdrawiam cieplutko i ściskam :*
    M.
    martynapiorowieczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia